Kuda ode "brza hrana"?

Krajem kolovoza, ruska Federalna služba za sanitarno-epidemiološki nadzor i zaštitu prava potrošača (Rospotrebnadzor) priopćila je da je u nekoliko McDonald's-ovih restorana u Rusiji otkriveno nepoštivanje propisa o držanju hrane, zbog čega je do sada privremeno zatvoreno 12 objekta. Među zatvorenim restoranima nalazi se i "prvi" McDonald's, restoran koji je 1990. otvoren na Puškinovom trgu u Moskvi. Predstavnici McDonald's-a, s druge strane, najavili su da će učiniti "sve što je u njihovoj moći" kako bi uklonili propuste i ponovno otvorili svoje restorane. U zapadnim medijima, sasvim očekivano, odluka ruske sanitarne službe otvoreno je kritizirana i tumačena kao čisto politička. Isti scenarij pratio je i zatvaranje McDonald's-a na Krimu. Nije bilo potrebno posebno naglašavati da je povlačenje McDonald's-a iz ovog dijela Europe bilo uvjetovano krizom u Ukrajini i zategnutim odnosima između Zapada i Rusije. Da li će McDonald's uspjeti opstati na jednom od svojih najprofitabilnijih tržišta, tek će se vidjeti, a da je ulog veliki za obje strane, potvrđuje prije svega činjenica da u Rusiji ima čak 440 restorana, u kojima je zaposleno 35.000 ljudi.
S druge strane oceana, donedavno drugi najveći američki lanac brze hrane Burger King uzburkao je javnost objavom da će kupiti kanadski lanac kafeterija Tim Hortons - i preseliti sjedište novoosnovane tvrtke u Kanadu - što znači da, zvanično, Burger King više neće biti američka tvrtka. Ovaj potez naišao je na kritike javnosti, medija, te samog američkog Kongresa, najviše jer se povezuje s tzv. poreznom inverzijom (tvrtka će, naime, plaćati mnogo manje poreze u SAD). Kako pišu američki mediji, ovo, međutim, nije usamljena pojava - u posljednjih deset godina 47 američkih tvrtki odlučilo se kupiti manji strani lanac ili tvrtku i, tako, premjesti sjedište u zemlju s neusporedivo nižim poreznim stopama.
Burger King pobija ove navode i naglašava da je simbioza s kanadskim lancem samo dio šire poslovne strategije koja bi im trebala osigurati jaču poziciju na globalnoj razini. Kao što smo već pisali, oba lanca će nastaviti poslovati pod svojim obilježjima, bez promjene ili miješanja brandova i ponude. Bit će, međutim, zanimljivo pratiti koliko će "prebjeg" Burger Kinga utjecati na val lokalpatriotizma, a sudeći po dosadašnjim reakcijama mušterija i medija, lanac bi vrlo brzo mogao osjetiti značajan pad prometa i prodaje (pozivi na bojkot Burger Kinga su već preplavili društvene medije). U tom slučaju, bit će zanimljivo pratiti i kako će na to odgovoriti - vlasnici Burger King restorana. Lanac je, da podsjetimo, 2013. okončao proces potpunog franšizinga, pri čemu su gotovo svi restorani prodati primateljima franšize. Ako bi došlo do pada prometa i prodaje, to bi, u prvom redu, pogodilo male, nezavisne ugostitelje i obiteljske tvrtke koje rade pod Burger King franšizom - i koje će, pored toga, i dalje morati uredno plaćati visoke poreze u Americi.
pročitajte članke

Američki lanac pizzerija Pizza Hut dolazi u Hrvatsku, u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Prema statistici Subwaya, u prvoj godini rada u Hrvatskoj najpopularniji Subway sendvič je ChickenTeriyaki, koji je bio svaki četvrti naručeni Subway sendvič.
Ekofungi nadomak Beograda proizvodi organsku gljivu. Njihove brojne inovacije snižavaju troškove proizvodnje, a maksimizuju prinose. Je li u poljoprivredi moguće razviti franšizu, razgovarali smo s vlasnicom tvrtke Ivankom Milenković.
Peta međunarodna hotelsko-investicijska konferencija Adria Hotel Forum (AHF) održat će se 8. i 9. veljače u hotelu Sheraton u Zagrebu. Forum će privući najzvučnija imena globalne hotelske industrije.
Popularno na forumu
Život posvećen fettuccinama
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO” (“FETTUCCINE ALFREDO”), NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO...
KFC u Sloveniji?
Zanimame kako mogu doci do podatke za pocetak posla u ljubljani?