Franšizing je jedini izbor
Snežana Rađenović
Za Snežanu Rađenović franšizing je bio jedini izbor kada je odlučila pored svoje osnovne profesije – knjigovodstva – započeti još neku djelatnost. Na pitanje "Zašto franšizing?" odgovor je, kaže, vrlo jednostavan i logičan. Željela je uhodan koncept, jasno definirana pravila i podršku iskusnog poslovnog partnera.
– Ideja da se pored knjigovodstva bavim još nekim poslom dolazila je u obzir samo ako drugi biznis može biti "dodatni". Zato nisam razmišljala da sama nešto smišljam, kreiram, već mi je franšiza bila idealno rješenje. Meni je zapravo kod franšize najznačajniji "know-how", odnosno, znanje koje kao primatelj dobivam. Franšizing je vrlo komforna opcija za one koji imaju više poslova i nisu stručni u određenom području – objašnjava ova sada već iskusna poduzetnica iz Vršca.
Upravo je ona bila prvi primatelj mađarske franšize Fornetti koja je do prije nekoliko godina poslovala u Srbiji. – Fornetti sam vidjela sasvim slučajno kad sam putovala u Mađarsku i Rumunjsku, gdje su već poslovali. Odlučila sam pisati vlasniku, dobila sam odgovor da još uvijek ne posluju u Srbiji, no, da će me zvati ukoliko se odluče na taj potez. Nakon samo mjesec dana su me pozvali i 2002. otvorila sam prvu franšizu tog branda u Srbiji – objašnjava Rađenović.
Kada se 2012. primatelj master franšize Fornettija za Srbiju osamostalio, te promenio ime tvrtke i branda u Mini Pani, Snežana je nastavila raditi kao primalac Mini Pani franšize. Danas, posjeduje tri Mini Pani objekta u Vršcu. Ona kaže da je od samog početka željela sama pokriti tržište tog grada, koje broji oko 40.000 stanovnika. Širenje je išlo postupno, a danas, prema njenim riječima, u Vršcu ima dovoljno Mini Pani pekara.
– Nedostatak financija se osjeća, ljudima je sve postalo skupo. Konkurencija je velika, ali postoje lojalni potrošači koji vole Mini Pani peciva i koji ih stalno kupuju. Naši se objekti nalaze na prometnim lokacijama, u blizini škola, sportiskih centara, da bi promet bio dobar – objašnjava ona.
"Nemiran" poduzetnički duh motivirao ju je potražiti novu franšizu. Nedavno je potpisala ugovor s kave-pekarom Kralj Coffee. Opredijelila se, iz poslovnih razloga, za format koji ne podrazumijeva preuzimanje branda, ali omogućuje kompletan prijenos znanja i sigurnu dostavu kave i smrznutih peciva, što je Snežani Rađenović i najvažnije.
Pronašla je lokal u istoj ulici u kojoj se nalazi i jedna od pekara Mini Pani, a u konceptu Kralj Coffee najviše ju je privukao jedinstven spoj kave, pekarskih proizvoda i zdrave hrane u vidu raznih salata. – Slična ponuda ne postoji u Vršcu, što je također jedan od razloga zašto mi je ovaj koncept, o kojem sam čitala na portalu Franchising.rs, bio primamljiv – kaže ona.
Kao poduzetnicu najviše je opterećuje neuređeno tržište i visoki nameti s kojima se mali privrednici ne mogu nositi. – Najviše me povrijedi kada nam stignu računi za uslugu koju praktično sami obavljamo. Tako nam, primjerice, redovito naplaćuju uslugu iznošenja smeća, a smeće sama iznosim svaku večer. Troškovi poslovanja su visoki, a mi ipak zapošljavamo određeni broj radnika koji su uredno prijavljeni – objašnjava ona.
Bez obzira na navedene poteškoće, s kojima se suočava veliki broj malih i srednjih poduzeća u Srbiji, Rađenović nastavlja dalje svoj poduzetnički put u želji da "udomi" još neku franšizu u Vršcu. – Želja mi je u Vršac dovesti kinesku hranu, te opet bih željela uzeti franšizu – kaže ona.
pročitajte članke
Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
„Znanstvena kuhinjica“ nastavlja širenje na regionalnom tržištu, s posebnim naglaskom na Hrvatsku.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Popularno na forumu
Život posvećen fettuccinama
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO” (“FETTUCCINE ALFREDO”), NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO...
KFC u Sloveniji?
Zanimame kako mogu doci do podatke za pocetak posla u ljubljani?