Pijalnia Wodka i Piwa se izdvaja po specifičnom interijeru i izvanrednoj atmosferi koja na dopadljiv i duhovit način oživljava duh socijalističke Poljske.
Subota
22.12.2012
Nije ni pub ni café. Policajac će vas pustiti unutra, ako nemate ništa protiv da vas usluže konobari u bijelim košuljama s leptir mašnom...
 

Tvrtka Mex Polska je došla na ideju razviti lanac svojih Pijalnia Wodka i Piwa ("Pijaonica" votke i piva) po modelu nekadašnjih bistroa, koji bi mogao biti zanimljiv i turistima. Po karakterističnoj gastronomskoj ponudi, specifičnom interijeru i izvanrednoj atmosferi bistro bi trebao "povesti" mušterije na izlet kroz vrijeme, do 70-ih godina XX stoljeća i socijalističke Poljske. Ideja je da se 24 časa dnevno, po vrlo povoljnim cijenama, služe pića i tipičan jednostavan meni tog doba, kao hladna predjela od mesa, haringe ili tripice. Čašica votke, recimo, košta 4 zlota (1 euro), a porcija haringi 8 zlota (2 eura).

Od travnja 2011. do danas otvoreno je sedam Pijalnia i uspostavljena najveća mreža te vrste ugostiteljskih lokala u Poljskoj. Koncept je vrlo brzo postao popularan, i privukao pažnju inozemnih posjetitelja - u jednom od prosinačkih izdanja britanskog Guardiana objavljen je članak pod naslovom The best bars in the world (Najbolji barovi na svijetu), gdje se preporučuje i "uvijek prepuna" Pijalnia Wodka i Piwa iz Varšave.

Nakon uspjeha na tržištu, tvrtka je odlučila Pijalniu proširiti i kroz franšizu.

Za opremanje i pokretanje bistroa potrebno je između 35.000 i 50.000 eura i prostor od 80 do 120m2. Međutim, prije sklapanja franšiznog ugovora, kandidat prolazi kroz ozbiljan proces regrutacije i edukacije, koji obuhvaća i teorijsku i praktičnu obuku za vođenje restorana.

- Čak i potraga za prikladnim prostorom je proces koji može potrajati i do šest mjeseci - objašnjava Piotr Mikolajczyk, potpredsjednik kompanije Mex Polska. - Pošto tvrtka već ima bogato iskustvo u upravljanju raznim vrstama restorana, svojim partnerima jamčimo svaku vrstu pomoći u poslovanju - dodaje Mikolajczyk.

Ideja je da se 24 sata dnevno, po vrlo povoljnim cijenama, služe pića i tipičan jednostavan meni tog doba, kao hladna predjela od mesa, haringe ili tripice - čašica votke, recimo, košta 4 zlota (1 euro), a porcija haringi 8 zlota (2 eura)

Tvrtka Mex Polska, inače, vodi četiri ugostiteljske mreže unutar koje posluje 18 restorana. Svaki od njih se razlikuje po ponudi i uobičajenim mušterijama. Osim spomenutog "malog formata", tvrtka vodi i "Browar de Brasil" koji nudi veliki izbor piva i specijalitete brazilske kuhinje - churrasco. "Klub Myzyczny" je uređen u orijentalnom stilu i pažljivo bira glazbeni repertoar. "The Mexican", kao što mu i samo ime kaže, specijaliziran je za meksički izbornik, a interijer prilagođen autentičnom ambijentu restorana Latinske Amerike. Za sada, franšizno šire dva koncepta, "Pijalnia Wodka i Piwa" i "The Mexican".