Fokus na širenju – preko oceana

Strategija koja u ovom trenutku predstavlja ključnu prekretnicu za lanac poznat po sendvičima, budući da uprava tvrtke procjenjuje da će ove godine biti zatvoreno oko 500 restorana u Americi. Ovo je, zapravo, treća godina zaredom kako Subway na matičnom tržištu smanjuje broj restorana – od 2016, kada je prvi put u svojoj povijesti zatvorio više nego što je otvorio novih, Subway danas ima oko 1.650 restorana manje u franšiznoj mreži.
Američko tržište, ističu analitičari, vrlo je zahtjevno, s jakom i brojnom konkurencijom, ali i novom generacijom zahtjevnijih potrošača, tako da su ovo procesi s kojima su se posljednjih godina suočavali gotovo svi tradicionalni lanci brze usluge. Međutim, ne treba zaboraviti da je, i pored značajnog broja zatvorenih restorana, Subway i dalje daleko najveći ugostiteljski lanac, ne samo u Americi, već i na svijetu, s gotovo 26.000 lokacija na domaćem tržištu i 18.000 u drugim zemljama svijeta. Sada, s naglaskom na tržištima preko oceana, Subway planira te najavljuje da će u nadolazećim godinama otvoriti 1.000 novih restorana, počevši od Indije, Kine, Njemačke i Meksika.
Podsjetimo, mrežu Subway restorana čine samo i isključivo primatelji franšize – sama tvrtka nema nijedan restoran u svom vlasništvu. Zatvaranje relativno velikog broja restorana u Americi djelomično je i posljedica strategije koju je prošlog ljeta tvrtka pokrenula. Naime, suočeni s potrebama i navikama današnjih potrošača i oštrom konkurencijom, uprava Subwaya odlučila je revitalizirati vizualni identitet branda te modernizirati interijer restorana. Osim promijene logotipa, to je, između ostalog, uključivalo i mijenjanje mobilijara, osvjetljenja, postavljanje samouslužnih kioska, bežične internet mreže, UBS punjača, uvođenje kompleksnijeg programa lojalnosti – što je iziskivalo i znatne investicije. Velika je većina postojećih primatelja Subway franšize prihvatila ove promjene i dodatna ulaganja, dok se određen broj njih, kako to situacija sada pokazuje, povukao iz franšizne mreže.
– Procjenjujemo da ćemo u sljedećih deset godina imati nešto manju, ali profitabilniju mrežu u Sjevernoj Americi, ali znatno veću prisutnost u ostatku svijeta – kažu u Subwayu.
Ovo "povećanje prisutnosti" obuhvaća i pojedine zemlje ove regije – prvenstveno Sloveniju i Hrvatsku, u kojima Subway već ima primatelje franšize, ali u kojima i dalje traži partnere za otvorenje novih restorana. U ovom trenutku, u Hrvatskoj radi jedan Subway restoran, otvoren u travnju 2017. u Arena Centru u Zagrebu.
pročitajte članke

Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Najčitanije

Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije iznimka. Koje se to investicije tretiraju kao obvezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna suradnja ne može zamisliti?
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Popularno na forumu
Život posvećen fettuccinama
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO” (“FETTUCCINE ALFREDO”), NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO...
KFC u Sloveniji?
Zanimame kako mogu doci do podatke za pocetak posla u ljubljani?