Grandiozno i netipično
Pitanje koje se prije dvije godine postvaljalo – hoće li Amerikanci uspjeti prodati kavu Talijanima – danas je ponovno aktualno, budući da je Starbucks 7. rujna otvorio prvu kafeteriju u Italiji, u Milanu. Kao što se i moglo očekivati, mišljenja su podijeljena – od stanovnika Milana koji se "ni za živu glavu ne bi odrekli svog omiljenog lokalnog kafića i espressa", do onih koji su dva sata čekali u redu samo da bi probali Starbucksovu kavu.
U zemlji, gdje se kafići nalaze gotovo na svakom uglu i gdje mušterije često znaju svoje kafedžije po imenu, Starbucks će, bez sumnje, morati uložiti mnogo više truda. Svjesni su da je u Italiji izuzetno jaka kultura ispijanja espressa, ali računaju na to da ljudi uvijek žele "nešto novo" te da će u njihove kafeterije dolaziti i zbog specifičnijih, i skupljih, napitaka. Određeni su ustupci, međutim, napravljeni – Starbucks neće nuditi svoj prepoznatljivi Frapuccino, muffine, niti bijelo-zelene čaše, jer ovo i nije tipična Starbucksova kafeterija, već format koji je "posvećen kultu kave" i koji bi trebao privući sve ljubitelje crnog napitka. Glavne su "zvijezde" upravo espresso – istina, u rafiniranim i netradicionalnim mješavinama – te cappuccino.
Američki lanac ima više od 28.000 kafeterija širom svijeta, a ova u Milanu je već proglašena za jednu od najljepših. Lokal se nalazi u velebnom zdanju nekadašnje pošte u centru grada, na trgu Cordusio, a prostire se na 2.400 m2. Može se reći da se Strabucks želio Talijanima predstaviti u "najljepšem svjetlu", i to je sigurno jedan od razloga zašto su odlučili otvoriti svoj ekskluzivni format Reserve Roastery, koji sadrži kafeteriju, "otvoreni" pogon za prženje kave, bar i trgovinu – format koji se može naći još samo u Seattleu, gdje se nalazi sjedište tvrtke, i Šangaju. Posebno je zanimljiva i suradnja s poznatim talijanskim lancem pekarnica Princi, koji će biti zadužen za food court kafeterije u Milanu.
– Nismo došli u Italiju kako bismo učili ljude što je to kava. Kava je ovdje rođena – ističe i direktorica dizajnerskog odjela Liz Muller, dodajući da se nadaju kako će mušterije privući različiti okusi kave, koji su proizvod različitih tehnika prženja, te ugodan prostor u kome će željeti ostati mnogo duže.
Italija je 78. tržište za Starbucks, a razvoj na tom tržištu vodit će, zapravo, iskusni lokalni partner – grupacija Percassi. Ova tvrtka posjeduje licencu za Starbucks i bit će zadužena za sva daljnja otvaranja i upravljanje kafeterijama u Italiji. Sljedeći bi lokal trebao biti otvoren već krajem godine, također u Milanu, i to će biti klasična Starbucks kafeterija, sa svim prepoznatljivim vizualima i menijem.
pročitajte članke
Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Popularno na forumu
Život posvećen fettuccinama
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO” (“FETTUCCINE ALFREDO”), NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO...
KFC u Sloveniji?
Zanimame kako mogu doci do podatke za pocetak posla u ljubljani?