Polako do Vapiana
Saša Trišić
Prvi restoran pod imenom Vapiano otvoren je 2002. u Hamburgu u Njemačkoj. Dvije godine kasnije, osnivači su odlučili svoj koncept svježe pripremljenih obroka u ambijentu neformalnog objedovanja svijetu ponudit i kroz franšizu. Paste, antipasti, pizza i salate restorana Vapiano osvojili su tako i srca Beograđana i Sarajlija. Možda i zbog toga što u ovim restoranima gosti mogu promatrati samu pripremu naručenog obroka. I tako biti sigurni da im je servirana svježa, tek pripremljena hrana.
Tijesto za pizzu, umaci i preljevi se spremaju u "samoj kući". Vapiano nema centralizirani proizvodni pogon, već se sve, po unaprijed osmišljenoj recepturi, pojedinačno pravi u svakom od Vapiano restorana, koji se danas mogu naći u 26 zemalja diljem svijeta.
Vapiano je u Beograd i Sarajevo doveo Saša Trišić, koji je, zapravo, vlasnik master development franšize za sva tržišta bivše SFRJ. S konceptom restorana upoznao se 2006. godine u Beču. Kako sam kaže, bio je fasciniran onim što je vidio i doživio.
- Vapiano je savršena kombinacija perfektnog interijera, mediteranske kuhinje i načina pripreme hrane. Restoran nudi svježu i zdravu hranu, na način prilagođen današnjem stilu i ritmu života, podjednako vodeći računa o poslovnim ljudima, ali i o gostima koji ne žure - objašnjava Trišić.
Pre no što je zavolio Vapiano, Saša Trišić je, naime, najduži period svoje poslovne karijere proveo u McDonald'su. Kako kaže, stjecao je iskustvo na svim pozicijama - od radnika na grillu do generalnog direktora. - Imao sam sreće da budem dio tima koji je otvarao prve restorane na tržištima jugoistočne Europe, i na taj način sam stekao veliko iskustvo, kako u restoranskom biznisu, tako i u poslovanju s nekretninama. Dakako da mi je to pomoglo u ovoj vrsti posla, naročito u uvjetima koji su bili opterećeni globalnom ekonomskom krizom - kaže Trišić.
Sada, kao vlasnik franšize, ima priliku razvijati poznati brand u području koje dobro poznaje. Međutim, Vapiano, naglašava Trišić, nema tempo širenja mreže poput klasičnih restorana iz lanca brze hrane - poput, recimo, spomenutiog McDonald's-a. Najviše zbog toga što su uvjeti za pokretanje franšize vrlo zahtjevni - i po pitanju veličine prostora i po pitanju investicija. Za otvorenje restorana treba izdvojiti više financijskih sredstava u usporedbi s ostalim restoranima brze hrane tako da je, kako kaže Trišić, broj Vapiano restorana ograničen.
- Imajući u vidu da je teritorija bivše SFRJ ekonomski relativno nerazvijeno tržište, ne razmišljam o davanju pojedinačnih franšiza, već prije o lokalnim partnerima, i to za tržišta izvan teritorija Srbije - kaže Trišić.
U Srbiji trenutno postoje dva Vapiano restorana. Prvi je otvoren 2009. u trgovačkom centru Ušće, a drugi u prostorijama nekadašnjeg restorana Ruski car u centru Beograda. Trišić je također i vlasnik restorana Vapiano u Sarajevu. U skorijoj budućnosti, kaže da imaju u planu otvoriti još nekoliko restorana - u Beogradu, Nišu i Novom Sadu.
Pod brandom Vapiano u svijetu posluje više od 130 restorana. Samo u posljednjih nekoliko mjeseci otvoreni su restorani u Hanoveru, Varšavi, Freiburgu, dok je Beč, recimo, dobio sedmi Vapiano restoran.
pročitajte članke
Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Popularno na forumu
Život posvećen fettuccinama
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO” (“FETTUCCINE ALFREDO”), NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO...
KFC u Sloveniji?
Zanimame kako mogu doci do podatke za pocetak posla u ljubljani?