Kava iz SF-a više nije SF
U lipnju prošle godine, otvorena je kafeterija u američkom stilu San Francisco Coffee House u Ulici 27. marta u Beogradu.
Željko Radenković, vlasnik tvrtke Petem doo, koja je vlasnik master franšize spomenute kafeterije za tržište Srbije, kaže da nakon nešto više od godinu dana poslovanja u Beogradu planiraju od proljeća proširiti mrežu kafea San Francisco Coffee House.
-- U prvoj smo godini poslovali na "nuli" i trudili se učvrstiti posao u prvom lokalu. Već od početka sljedeće godine očekujemo napraviti profit -- kaže Radenković.
On kaže da još uvijek nisu odlučili hoće li posao širiti tako što će davati podfranšize ili će pak sami otvoriti lokal.
-- Ugostitetljstvom se bave razni ljudi. Ukoliko nađemo pouzdane partnere, dali bismo podfranšizu -- kaže on. Radenković kaže da će uskoro San Francisco kave nuditi i drugim lokalima.
Njegova tvrtka Petem doo kupila je master franšizu za tržište Srbije od hrvatske kompanije DT marketing. Jasmina Pacek i Denis Tenšek, vlasnici tvrtke DT marketing, nakon šestogodišnjeg boravka u Sjedinjenim Američkim Državama poželjeli su iz San Francisca "ponijeti" nešto jedinstveno. U Hrvatsku su donijeli brand San Francisco Coffee House.
Ugovor o master franšizi sa partnerima iz Beograda potpisan je na pet godina. Radenković kaže da ga je za ovu vrstu franšize opredijelila, prije svega, povoljna ulazna naknada i fleksibilan ugovor.
-- Za većinu poznatih lanaca treba izdvojiti pozamašne količine novca za ulazne naknade, koje se kreću od 200.000 do 500.000 eura. Ovaj je koncept je znatno povoljniji, i to je jedan od boljih načina na koji se može proširiti biznis -- objašnjava Radenković.
Prema podacima davatelja franšize, koji se mogu pronaći na njihovim internetskim stranicama, ulazne se naknade kreću od 7.000 do 45.000 eura, ovisno o franšiznom modelu.
Pored ulazne naknade, Petem doo ima obvezu naručivati kavu od tvrtke DT marketing. Drugih financijskih obveza nema. Kompletno uređenje lokala financirao je primatelj franšize, dok su dizajnersko rješenje lokala predložili davatelji franšize.
-- U ponudi imamo oko 40 vrsta kave. Različite arome, šalice, ambalažu -- na početku smo uvozili iz Hrvatske, ali sada to kupujemo od domaćih tvrtki -- kaže on.
U tom domenu, prema njegovim riječima, franšiza je fleksibilna. Radenković također ističe da sami mogu odlučiti kako će nastaviti širenje -- tako što će dati podfranšize ili otvoriti vlastite lokale. U narednom će periodu tek definirati tipove lokala, ali, kako kaže Radenković, načelno postoje tri formata: lokali s "kavom za van" (coffee to go), kafeterije u okviru trgovinskog centra te velike kafeterije, poput lokala u Ulici 27. marta.
Tvrtka DT marketing prvo je otvorila San Francisco Coffee House u Osijeku, a zatim dala franšizu za lokal u Vinkovcima.
Po izboru časopisa Ell Decor, kafeterija San Francisco Coffee House svrstana je među šest najljepše uređenih lokala u Hrvatskoj.
pročitajte članke
Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Popularno na forumu
Život posvećen fettuccinama
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO” (“FETTUCCINE ALFREDO”), NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO...
KFC u Sloveniji?
Zanimame kako mogu doci do podatke za pocetak posla u ljubljani?