Provjeri i popravi
Rijetko će tko ići u restoran brze prehrane ne znajući što može dobiti, u smislu hrane i usluge. Većina ovih lanaca, da podsjetimo, djeluje u sustavu franšizinga i obično se odlikuje visokim stupnjem uniformnosti. Nije pretjerano reći da ne postoji značajna razlika u tome jeste li ušli u restoran u Americi ili bilo gdje drugdje u svijetu. Uniformnost, međutim, ne povezuje se samo s izgledom restorana – u velikim franšiznim lancima, koji mogu imati i po nekoliko desetaka tisuća restorana u svojoj mreži, gotovo su svi procesi standardizirani, od pripreme i posluživanja hrane do higijene i upravljanja ljudskim resursima. S jedne strane, to osigurava ujednačenu kvalitetu na razini mreže, dok, s druge, omogućuje brojnim primateljima franšize voditi posao, na isti način i s izvjesnim rezultatima, čak i kada su daleko od matične tvrtke, davatelja franšize.
Međutim, odstupanja su normalna pojava. Bez obzira koliko ste navikli da u restoranima brze prehrane nema mnogo iznenađenja, često se događa da, recimo, obrok koji dobijete ne nalikuje onom s reklamnih fotografija. Ovih je dana jedan lanac objavio da će to promijeniti.
Na domaćem tržištu, u Sjedinjenim Državama, Domino's je jedan od tri najveća lanca kojima je osnovni proizvod pizza. U ovom trenutku, Domino's ima više od 16.000 restorana, od toga, više od 10.000 je na inozemnim tržištima, a gotovo 97% jedinica drže primatelji franšize. Poput većine lanaca brze prehrane, i Domino's mora držati korak s novim navikama i očekivanjima potrošača. U usporedbi sa svojim najvećim konkurentima, može se pak reći da je lider u inovacijama na području usluge – prvi je 70-ih godina prošlog stoljeća uvedeo pravilo "30 minuta za dostavu ili besplatna pizza", dok u novom tisućljeću uporno "pomiče granice", oslanjajući se u velikoj mjeri i na moderne tehnologije. Tako je 2016. na Novom Zelandu pokrenuo projekt dostave dronovima, a 2017. je u nekim gradovima Njemačke i Nizozemske na ulice izvezao rovere. Ove godine tehnologija se umiješala i u proces pripreme hrane. Točnije, u proces ocjenjivanja pripremljene hrane.
U restoranima u Australiji i Novom Zelandu upravo je implementirana specijalna kamera – DOM Pizza Checker – "prvi pametni skener na svijetu" koji će, prema priopćenju, provjeravati kvalitetu pizze prije nego se isporuči potrošačima. Na taj bi način, najčešći prigovor kupaca o pizzama koje ne izgledaju kao na promotivnim fotografijama, trebao biti riješen.
Ovaj je checker razvila tvrtka Dragontail Systems, a kako se navodi u pripćenju, prilično je jednostavan. Softver s umjetnom inteligencijom, razvijen kroz proces strojnog učenja, skenira svaki komad pizze i procjenjuje je li napravljen "prema specifikacijama Domino's franšize". Kamera, navodno, može prepoznati vrstu pizze te na temelju toga analizirati jesu li sastojci ispravno izmjereni i raspodijeljeni, da bi, na kraju, procijenio hoće li pizza biti isporučena kupcu ili se priprema nova.
Domino's navodi da je ovo samo prvi korak u korištenju nove tehnologije, jer je i ovaj projekt, poput prethodnih, ograničen na lokalno tržište – Australiju i Novi Zeland. Zanimljivo je da ga je pokrenuo primatelj master franšize, zadužen za razvoj Domino's restorana u sedam zemalja (Australija, Novi Zeland, Francuska, Belgija, Nizozemska, Japan i Njemačka). Američki lanac, međutim, najavljuje da bi projekt ovog primatelja franšize u bliskoj budućnosti mogao postati standard za cijelu Domino's franšiznu mrežu. To, između ostalog, uključuje i Domino's restorane iz Balkanske regije – Sjeverne Makedonije, Kosova, Bugarske, Rumunjske...
pročitajte članke
Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Popularno na forumu
Život posvećen fettuccinama
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO” (“FETTUCCINE ALFREDO”), NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO...
KFC u Sloveniji?
Zanimame kako mogu doci do podatke za pocetak posla u ljubljani?