Bečki slatkiš u Zagrebu

Stefan Ratzenberger, portparol tvrtke Aida Prousek&Co, izjavio je da će u ožujku otvoriti lokal u Zagrebu. Slastičarnica će, prema najavama, biti u centru grada i prostirat će se na 300 četvornih metara.
Ubrzo nakon otvaranja prvog trebao bi biti otvoren i drugi lokal, ali lokacija nije poznata.
Aida je jedno od omiljenim mjesta za izlazak za Bečlije, ali i veliki broj stranaca koji „opsjedaju“ glavni grad Austrije. Posjetitelji jednog od najpopularnijih turističkih portala Trip Advisor puni su riječi hvale i taj kut koji odiše austrijskom kulturom opisuju kao najbolje mjesto u gradu sa vrhunskim kolačima, kavom i ambijentom. Zaštitini znak ovih slastičarnica, pored kave i slatkiša, jeste interijer u stilu "sedamdesetih".
Strategija rasta tvrtke je, između ostalog, i širenje kroz franšize. Prve franšizne kave-slastičarnice otvorene su u Beču prije pet godina. Van Austrije, slastičarnice Aida su se kao franšiza pojavile u Saudijskoj Arabiji. Franšizni model ekspanzije rezerviran je prije svega za Srednji Istok i Aziju. U ovoj godini, planirano je otvaranje franšiznih slastičarnica u Moskvi, Kuvajtu, Hong Kongu, Dubaiju, Kataru, Abu Dabiju.
Odgovarajući potrebama tržišta, Aida je razvila tri modela lokala, koji se nude i primateljima franšiza. Aida Pink su mali lokali koji se mogu smjestiti u tržnom centru, zračnoj luci, trgovini, bolnici i sličnim lokacijama. Čak i kod Aida pink modela postoje tri koncepta: trgovina (Aida Pink Shop), kupovina iz auta (Aida Pink Drive), i „zid“ (Aida Pink Wall), dio od dva kvadrata u okviru trgovine gdje su smješteni proizodi ove tvrtke. Aida Classic je drugi model, i osmišljen je kao tradicionalni bečki kafe, dok Aida Gold model podrazumijeva otvaranje veoma luksuznog lokala.
Prosječna investicija za Classic i Gold model iznosi od 200.000 do 800.000 dolara, bez ulazne franšizne naknade čija visina ovisi o lokaciji, strukturi i veličini, navodi se na zvaničnom portalu tvrtke. Za Aida Pink Wall ulaganje iznosi 15.000 dolara, a Aida Pink trgovinu 100.000 dolara. Investicija podrazumijeva potpuno opremljenu trgovinu, treninge, franšizno uputstvo, i kontinuitetnu potporu. Primatelji franšize, također, imaju obvezu mjesečno izdvajati redovitu naknadu od šest postotka bruto prihoda od prodaje i jedan postotak bruto prihoda od prodaje za marketing. Franšizni ugovor traje minimum pet godina.
Josef Prousek je prvu trgovinu kave otvorio početkom prošlog stoljeća, 1913. godine. Nakon četiri godine poslovanja, otvorio je i tvrtku u Beču. Već do 1934. zaživjelo je 11 prodajnih mjesta. U Beču danas radi 29 slastičarnica pod brandom Aida, u kojima se proda 180.000 šalica kave dnevno, ili utroši 115 tona kave godišnje. Na njihovom izborniku se nalazi 200 proizvoda. Njihove proizvode naručuju i tvrtke, hoteli, trgovinski lanci, a rade dostavu i za razne događaje poput vjenčanja, pa čak i dostave na kućnu adresu.
pročitajte članke

Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Popularno na forumu
Život posvećen fettuccinama
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO” (“FETTUCCINE ALFREDO”), NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO...
Fetućinima do slave
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO”, NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO ALFREDO” – “ALFREDO DI...
KFC u Sloveniji?
Zanimame kako mogu doci do podatke za pocetak posla u ljubljani?