Ispeci „po nišlijski“

Miodrag Janković, direktor komercijale u tvrtki Pekara Branković, kaže da im je cilj godišnje otvarati dvije franšizne pekare i isto toliko pekara u svom vlasništvu. - Mislimo da takvi planovi nisu neostvarivi, budući da imamo dovoljno iskustva u poslu kojim se bavimo - kaže Janković.
Povijest Pekare Branković seže do 19. stoljeća, točnije do 1885. Te godine je Todor Branković otvorio pekaru i mehanu u prizemlju svoje obiteljske kuće. Obiteljsko imanje se nalazilo preko puta sadašnje središnje autobusne stanice u Nišu. Danas je tu smješteno sjedište tvrtke. Osnivač pekare Todor Branković pradeda je sadašnjeg vlasnika i generalnog direktora tvrtke Branka Brankovića.
Poslije skoro vijek i pol procijenili su da je došlo vrijeme i za franšizno širenje. Trenutno u mreži imaju dvije franšizne pekare. Širenje mreže je, međutim, ograničeno na područje grada Niša. Miodrag Janković objašnjava da primatelji franšize od njih naručuju robu, tako da nisu u mogućnosti proizvode dostavljati na udaljene lokacije. - Mnogo zahtjeva za franšizom smo dobili iz Beograda, Prokuplja, Leskovca i drugih gradova, ali se poslovanje u udaljenim gradovima ne uklapa u našu poslovnu strategiju. Primatelji naše franšize moraju sve proizvode, gotove i smrznute, naručivati iz naše proizvodnje - naglašava Janković.
- Transportni troškovi su preveliki da bismo robu dostavljali na udaljene lokacije. Pored toga, kada su lokali u blizini, u jednom danu možemo dopunjavati asortiman po nekoliko puta, a rok za isporuku robe je tri sata. Udaljene franšize je teško i kontrolirati, a naš uvjet je da franšizoprimac dopusti da objekt i način rada kontroliraju ljudi koje mi zadužimo za taj posao - objašnjava Janković.

On kaže da nisu razmišljali recepturu i način pripremanja peciva uvrstiti u franšizni paket, čime bi dobili mogućnost širenja dalje od Niša. - Naš poslovni model podrazumijeva da primatelje franšize mi opskrbljujemo robom, a da oni mogu nabavljati dopunski asortiman, poput mlijeka i jogurta, od drugih davatelja, ali i to trebaju biti dobavljači od kojih i mi kupujemo robu - kaže Janković.
U čemu se onda ogleda transfer znanja kod ovog franšiznog modela? Jaković objašnjava da primatelji, praktično, od njih dobivaju tehnologiju rada u maloprodaji, kao i način na koji se pripremaju smrznuti proizvodi. - Roba u franšiznim pekarama mora biti izložena po našim uputama. Primatelje obučavamo kako peći smrznutu robu poput bureka i pita, kako sortirati, naručivati. Po otvaranju objekta, u njihovoj pekari desetak dana radi naš djelatnik da bi u potpunosti prenio našu metodologiju rada - objašnjava Janković.
Franšizni objekti imaju isti vizualni identitet kao i pekare u vlasništvu same tvrtke, s tim što nastupaju pod imenom Pekara Branković i prijatelji. Interijer je, također, identičan. - Nakon što se pronađe adekvatna lokacija, naš dizajner i arhitekt pomažu franšizoprimcu pripremiti objekt u skladu s našim standardima. Zapravo, mi "preslikamo" izgled naših radnji na franšizne objekte. Naše pekare imaju "europski duh", jer pratimo trendove i to isto nudimo primateljima franšiza - kaže Janković.
Pored know-how-a i brandiranja objekta, Pekara Branković svojim primateljima osigurava dvije peći za pečenje bureka i peciva. Te peći ne prelaze u trajno vlasništvo franšizoprimca, već se daju u zajam dok traje poslovna suradnja. Ugovori nisu vremenski ograničeni, već postoji klauzula o sporazumnom raskidanju, kako kaže Janković, kada više ne postoji obostrani interes za suradnju.
Nišlija koji, eventualno, razmišlja otvoriti Pekaru Branković treba spremiti od 6.000 do 7.000 eura, koliko je neophodno uložiti u pokretanje posla, pored peći koje dobiva od davatelja. Minimalna veličina lokala je 40 kvadrata. - Ne želimo da netko otvori pekaru po svaku cijenu, zbog toga mu iskreno kažemo da li je neka lokacija pogodna ili ne za ovaj posao. Najbolje je kada se za franšizu odluče ljudi koji bi voljeli da im to bude obiteljski posao, pa da bar jedan iz obitelji i radi u pekari. Tada može bolje nadgledati projekt i posvetiti mu se do kraja - kaže Janković.
Investicija se može isplatiti za dvije do tri godine.
Pekara Branković zapošljava 215 radnika. Tvrtka je dobitnik nekoliko nagrada: zlatne medalje na Međunarodnom novosadskom sajmu poljoprivrede, Saboru pekara u Pećincima, zlatne i srebrne tepsije na niškim "Burekdžijadama".
pročitajte članke

Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
„Znanstvena kuhinjica“ nastavlja širenje na regionalnom tržištu, s posebnim naglaskom na Hrvatsku.
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Ivica Lacić iz Zadra postao je primatelj franšize Sushi by A's u lipnju 2020. Što je potrebno za uspjeh, a što mu je donijelo sigurnost u poslovanju?
Kako se poslovanje širilo, gdje vide prostora za razvoj te tko može biti idealni primatelj franšize, otkriva Sarah Vuković, master franšizer koncepta "Malac Genijalac" za tržište Hrvatske
Popularno na forumu
Život posvećen fettuccinama
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO” (“FETTUCCINE ALFREDO”), NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO...
KFC u Sloveniji?
Zanimame kako mogu doci do podatke za pocetak posla u ljubljani?