Hrvatska na listi želja

Na slici: Petra Kovandova, BON BON
Petra Kovandova, vlasnica tvrtke Kovandovi pod kojom se razvija brand i lanac prodavaonica BON BON, kaže da je ova godina za nju bila više nego uspješna. Otvorila je Muzej čokolade i marcipana, osvojila nagradu za Poslovnu ženu godine u kategoriji srednjih poduzeća, dok se franšizna mreža nastavlja širiti. Pored osam vlastitih prodavaonica, brand BON BON uspješno predstavlja još 10 franšiznih radnji u Češkoj, tri u Slovačkoj i dvije u Bugarskoj.
Kako BON BON posluje na tržištu Češke?
Na domaćem tržištu još uvijek radimo dobro, ali ne bez problema. Nakon svih ovih godina, shvatili smo da moramo raditi neusporedivo više da bismo postigli iste rezultate. Mi, istina, nismo osjetili značajniji pad prodaje zbog aktualne krize, ali samo zato što ulažemo mnogo više energije da bismo održali sadašnju razinu poslovanja.
Da li je aktualna ekonomska situacija promijenila kupovne navike građana?
Istina je da sve veći broj ljudi dobro razmisli prije nego što "ostavi" novac u našoj radnji. Primjećujemo, dakle, da ljudi kupuju manje, ali je, na sreću, broj kupaca porastao. To je razlog zašto prihod već godinama ostaje isti. A mi, prirodno je, želimo da prihodi rastu iz godine u godinu.
Mislite li da će se situacija promijeniti u doglednoj budućnosti?
Ja sam optimista i sigurna sam da će biti bolje. Oni koji danas rade pošteno i predano, mogu očekivati da njihovi napori budu nagrađeni u budućnosti, ako ne baš odmah. Mi, kao tvrtka s mrežom uspješnih radnji, smijemo to reći. Međutim, mi se i trudimo da uvijek smislimo nešto novo ... Dat ćemo nove okuse, plasirat vijesti o novinama u poslovanju, nastojat ćemo iznenaditi naše klijente.
Razmišljate li o daljnjem franšiznom širenju brenda BON BON?
Kada imate dobar proizvod, naravno da želite otvarati nove poslovnice, gdje god možete. Trenutačno pregovaramo sa potencijalnim primateljima franšize iz Ukrajine, a najviše bi nam odgovaralo da brand širimo kroz master franšizu. Osobno, najviše bih voljela da brand BON BON plasiramo na tržište Hrvatske, i to već tijekom naredne godine. Procijenili smo da je situacija u Hrvatskoj vrlo povoljna za poslovanje, između ostalog i zbog nevjerojatne brzine kojom se otvaraju novi trgovački centri. Imamo dojam da niču kao gljive poslije kiše ...
Bliže se božićni i novogodišnji blagdani, vrijeme kada prodaja svakako raste. Kakve rezultate očekujete u odnosu na prethodne godine?
Da, u pravu ste, božićni blagdani se u našem poslu smatraju nešto kao "vrhunac sezone". Ove godine, situacija je takva da ću bit vrlo zadovoljna ako postignemo istu razinu prodaje kao prethodnih godina. Što želite da vam se ostvari u 2013. godini, kada je poslovanje u pitanju? Osim već spomenutog širenja mreže u Hrvatskoj i Ukrajini, uvijek postoje područja u Češkoj u kojima nismo prisutni. Na ta mjesta bit će usmjerena naša pažnja i potraga za franšiznim partnerima. Početkom godine, planiramo svečano otvaranje nove prodavaonice u Pragu.
![]() |
Ulazna naknada za ovu "slatku" franšizu iznosi oko 2.000 eura, a cijena uključuje i obuku za proizvodnju i prodaju slatkiša, konzalting, operativni priručnik. Početna investicija za opremanje i pokretanje radnje iznosi oko 10.000 eura. |
Nedavno vam se, kako ste sami rekli, ispunio san! Otvorili ste Muzej čokolade i marcipana u Taboru. U čemu posjetitelji mogu uživati?
Muzej je otvoren s idejom da posjetitelji trebaju nešto probati, nešto naučiti, i što je najvažnije, zabaviti. Muzej je jedna velika "čokolaterija", koja nudi brojne specijalitete od čokolade i marcipana, ali i odličnu kavu. Uz degustaciju, možete promatrati kako rade slastičari, kako mese i prave najrazličitije oblike od marcipana. U samom muzeju je izloženo oko 50 jedinstvenih eksponata od čokolade i marcipana, imamo veliku "zbirku" proizvoda koji su inspirirani poznatim bajkama, jedna prostorija je, recimo, posvećena gradu Taboru. U njoj se nalazi vjerna replika starog jezgra grada koja zauzima površinu od četiri kvadratna metra. Sve je izrađeno od marcipana i čokolade. Pored toga, kada očekujete da muzej posjeti veliki broj mladih posjetitelja, treba osmisliti nešto što ćete toj djeci pokloniti. Otvorili smo kreativnu radionicu u kojoj djeca, pod nadzorom našeg stručnog osoblja, prave šta god hoće od marcipana i to ponesu kući kao lijep suvenir. I ne samo to. U tajnim katakombama muzeja dočekaće ih đavolčići i poslužiti kipućom čokoladom iz paklenog kazana ...
Kakvo je zanimanje za ovakvom vrstom muzeja?
Zaista veliko, što nas čini sretnima. Ali posebno nas raduje što muzej ne posjećuju samo školske ekskurzije, već i odrasli i ozbiljni ljudi.
Ove godine ste osvojili nagradu za Poslovnu ženu godine u kategoriji srednjih poduzeća. Što za vas znači to priznanje?
Ne doživljavam to kao da sam nagradu dobila samo za sebe. To je, zaista, nagrada koju zaslužuje cijela naša tvrtka, cijeli tim bez kojeg bi uspjeh bio nemoguć. Najčešće samo jedna osoba ima ideju, ali da pri ruci nema prave ljude i suradnike, kao što sam ih ja imala, ne bi mogla privesti posao kraju. Naravno, nagrade prijaju. Ovo nije samo priznanje za naš rad, već i prilika javnosti pokazati što i kako radimo.
Izvor: Franchising.cz
pročitajte članke

Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Popularno na forumu
Život posvećen fettuccinama
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO” (“FETTUCCINE ALFREDO”), NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO...
Fetućinima do slave
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO”, NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO ALFREDO” – “ALFREDO DI...
KFC u Sloveniji?
Zanimame kako mogu doci do podatke za pocetak posla u ljubljani?