Burger King stigao u Hrvatsku!

Na odmorištu Draganić uz autocestu A1 iz pravca Karlovca prema Zagrebu, u neposrednoj blizini restorana Marché, u petak 25. srpnja 2014. konačno je otvoren prvi franšizni restoran popularnog lanca brze prehrane Burger King. Od samih najava o dolasku ovog američkog branda do službenog otvorenja, prošlo je gotovo godinu dana. Iako spekulacije o uzroku odgode nisu u poptunosti razriješene, najvažnije je da je Burger King otvorio vrata brojnim turistima.
U medijima se godinu dana ranije pojavila pretpostavka da će lanac na tržište Hrvatske ući dosta brzo, i to preko slovenske Sportine – koja je, da podsjetimo, primatelj franšize za sada jedinog Burger Kinga u Sloveniji. Međutim, prvi Burger King u Hrvatskoj otvorio je upravo "prvi susjed" – švicarski lanac Marché, koji već od ranije posjeduje šira franšizna prava za Burger King (za više zemalja). Kada je Hrvatska u pitanju, međutim, ne za teritorij cijele zemlje (kako je to objavljeno u većini medija) već samo za određene "pojaseve" – točnije, za stajališta uz autoceste. Marché, dakle, nema prava otvoriti restoran negdje izvan tog područja – recimo, u samom centru Zagreba.
Kad se uzme u obzir da Marché u ovom segmentu ima bogato iskustvo, budući da i u Sloveniji svoje restorane otvara isključivo na benzinskim postajama uz autoceste, izbor lokacije za Burger King u Hrvatskoj (benzinska crpka Tifon) i ograničena teritorijalna prava na franšizu – sasvim su opravdane.
S druge strane, osim što je poznat po svojim restoranima na crpkama, Marché je vlasnik još nekoliko vlastitih ugostiteljskih brandova. Činjenica da jedan ugostiteljski gigant bude nositelj franšiznih prava drugog, samo na prvi pogled može djelovati neobično. U slučaju Burger Kinga, to i nije rijetkost. U Italiji, recimo, nositelj prava za ovaj lanac također je jedan fast-food gigant – Autogril. Uostalom, u u Marchéu napominju da su "profil" i ponude njihovih i Burger King restorana toliko različiti da je i konkurentnost značajno ublažena.
Foto: PROFIT system
Spomenuli smo da se na samo otvorenje restorana u Hrvatskoj čekalo prilično dugo. Lokal je bio potpuno opremljen i spreman nekoliko mjeseci prije početka turističke sezone. No, ljubitelji brze prehrane, a posebno ovog branda, konačno su zadovoljeni. Oni, inače, za klasičan hamburger ili cheeseburger, trebaju izdvojiti 11 kuna, dok specijalitet ovog lanca – burger Whopper – košta 22 kune.
U ovoj se regiji Burger King može pronaći i u Makedoniji, gdje ima dva restorana (nositelj franšize je turska Tab Gida) i kako smo već spomenuli, u Sloveniji, gdje je Sportina otvorila jedan restoran.
Burger King je osnovan 1954. godine. Danas, pod njegovim brandom posluje više od 13.000 restorana diljem svijeta, a posjeti ih više od 11 milijuna gostiju godišnje.
pročitajte članke

Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Rumunjski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inozemno tržište.
Američki fast food lanac Burger King planira povećati broj restorana na tržištu Velike Britanije.
Ivica Lacić iz Zadra postao je primatelj franšize Sushi by A's u lipnju 2020. Što je potrebno za uspjeh, a što mu je donijelo sigurnost u poslovanju?
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšiznoj mreži koncepta Husse upravo su se pridružila dva nova franšizera – iz Splita i Zagreba. Širenje mreže nastavlja se diljem Hrvatske.
Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Kao rezultat franšizne suradnje, Mlinar je u pakistanskom gradu Lahoreu otvorio dosad najveći Mlinar Caffe.
Cilj franšiznih udruga jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na regulaciji i implementaciji opće prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja s razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davatelja franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne udruge.
Popularno na forumu
Zaradi na jeftinoj kavi
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Japanska kuhinja u malom formatu
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Riblje delicije i franšiza
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Život posvećen fettuccinama
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO” (“FETTUCCINE ALFREDO”), NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO...
Fetućinima do slave
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO”, NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO ALFREDO” – “ALFREDO DI...
KFC u Sloveniji?
Zanimame kako mogu doci do podatke za pocetak posla u ljubljani?